INTERVJU: PRIHODNOST JE V IZDELAVI OBLAČIL
PO MERI
Slovenija je majhno tržišče, a kljub temu premore veliko kreativnih
in inovativnih podjetij, ki s svojim znanjem, rešitvami in inovacijami,
ki jih ponuja globalno okolje, orje ledino na področju novih rešitev
in razvoja.
Ena takšnih blagovnih znamk je The Icon, ki domačim podjetjem
ponuja kakovostne rešitve na področju izdelave oblačil po meri.
in inovativnih podjetij, ki s svojim znanjem, rešitvami in inovacijami,
ki jih ponuja globalno okolje, orje ledino na področju novih rešitev
in razvoja.
Ena takšnih blagovnih znamk je The Icon, ki domačim podjetjem
ponuja kakovostne rešitve na področju izdelave oblačil po meri.
The Icon je mlada blagovna znamka, prepojena s strastjo do mode in sanjami, ki presegajo slovenske meje. Podjetje, ki oblikuje in izdeluje oblačila za priznane slovenske znamke, kot sta Elan in Akrapovič, si svojo poslovno pot že utira v tujini.
»Naša vizija je postati prepoznaven oblikovni ponudnik in visokotehnološki proizvajalec oblačil po meri s poudarkom na izdelkih z dodano vrednostjo,« pravi Aljoša G. Krošlin, soustanovitelj in kreativni vodja.
Blagovna znamka THE ICON – clothes design & production je razmeroma nova na tržišču. Kaj ponujate svojim strankam?
Za slovenska in tuja podjetja oblikujemo in, v sodelovanju s proizvodnjami po celem svetu, izdelujemo oblačila. Večina naših izdelkov spada v kategorijo športnih, delovnih, korporativnih oblačil in oblačil za prosti čas. Približno polovica teh je promocijskih oblačil, drugi del pa spada v segment »white label«. V prvem primeru podjetja oblačila uporabljajo za lastno promocijo, v drugem pa The Icon po meri in v sodelovanju z naročnikom razvije posamezne kose ali, pogosteje, celotno kolekcije oblačil. Po potrebi izdelamo tudi poslovni načrt za njihovo prodajo – od raziskave trga do marketinške in prodajne strategije.
Kako se vaš poslovni model razlikuje od konkurence?
Naš poslovni model se od ponudnikov, ki se ukvarjajo z dobavo promocijskih oblačil, razlikuje predvsem v tem, da pri nas ne tržimo izdelkov generičnih proizvajalcev oblačil, ki se med seboj razlikujejo le po logotipih, temveč za naročnika izdelamo unikatne kose oblačil. Takšne, ki tako po vrsti oblačila kot kakovosti in izvoru materialov sporočajo vrednote in poslanstvo organizacije.
Od tekstilnih podjetij pa se razlikujemo v tem, da naši partnerji na enem mestu dobijo celostno storitev. Ne bi si mislili, ampak to je redkost. Na trgu lahko na eni strani izbirate med oblikovalskimi studiji, na drugi med proizvajalci. Mi združujemo tako modne oblikovalce kot tekstilne inženirje in proizvajalce.
Kakšno je trenutno stanje v tekstilni panogi? Zadnja leta ji niso bila namenjena, domače proizvodje skorajda ni, konkurenca iz tujine pa je zelo močna.
Res je. Ampak moja želja, da sooblikujem in delam v modnem svetu, je večja :). Tekstilna industrija je ena izmed najbolj hitrorastočih panog na svetu. Pritiski, ki so zaradi hitre mode nastali – na ponudnike, delavce in okolje – so izjemni. Ampak prav v tem smo našli svojo priložnost. Vse več ljudi se zaveda uničevalnih posledic razmišljanja »hitreje, vedno več in čim ceneje.« Podjetja, ki so trajnostno naravnana, se zavedajo, da svoje korporativne identite ne sporočajo zgolj s sloganom in vizualno podobo, ampak z vsem svojim vedenjem. Si predstavljate, da Tesla svoje zaposlene obleče v izdelke iz masovne in neekološke proizvodnje ali da majice sešijejo delavci v nehumanih pogojih, ki za to niso plačani? Naša vizija je, da ponudimo podjetjem zasnovo in proizvodnjo oblačil, ki je v sozvočju z njihovim poslanstvom.
Nekdo, ki je laik na tem področju, bo zagotovo dejal, da je tovrstna proizvodnja draga. Ali to drži?
Ne, ker je razlika v ceni med proizvodnjo klasičnega izdelka in proizvodnjo ekološkega izdelka minimalna. Ko v to vštejemo še dejstvo, da bodo ta oblačila nosljiva več sezon, je celo ugodnješa. Za podjetja izdelujemo tudi izdelke iz neekoloških materialov, če si to želijo ali potrebujejo – na primer obstajajo posebni tehnični materiali, ki (še) niso ekološki, so pa nujni za funkcionalnost športnih in delovnih oblačilih. Nikoli pa ne izdelujemo v nepreverjenih proizvodnih obratih oziroma v tako imenovanih »sweatshopih« ali tovarnah, ki ne dosegajo tudi za nas, Slovence, sprejemljivih normativov.
Glede na to, da kolekcije za največje naročnike izdelujete v državah prek oceana, natančneje v Indiji, to torej pomeni, da tudi tam obstajajo tovarne z urejenimi delovnimi pogoji?
V Sloveniji velja mit, da je vse, kar ni izdelano pri nas oziroma ni izdelano v zahodnih državah, slabše in nekakovostno. Ampak temu ni tako. Proizvodnje, s katerimi sodelujemo v Indiji in drugih azijskih državah, so se morale prilagoditi potrebam in zahtevam trga. Tam smo našli partnerje, ki nam omogočajo razvoj tkanin po pantonih, nadzor kakovosti, razvoj krojev in materialov v skladu s svetovnimi trendi. Samo tako smo lahko konkurenčni in se naši izdelki lahko primerjajo s priznanimi modnimi blagovnimi znamkami, kot so denimo Adidas, Dry Korn, Superdry, itd. Delamo namreč v istih proizvodnjah kot omenjene priznane blagovne znamke.
Poleg visokotehnološke in ekološke proizvodnje pa v naši proizvodnji spoštujejo človekove in delavske pravice. Vse nekajkrat letno obiščem sam, zato da lahko iz prve roke preverim, če delo poteka v varnem in urejenem okolju ter ali so delavci za svoje delo plačani. Pri človeških življenjih in vplivu, ki ga imamo na svet in okolje, ne sklepam kompromisov – če ugotovim kršitve, selim proizvodnjo; če bi s strani naročnika prejel zahtevo po neustrezni proizvodnji, posla ne bi sprejel.
Trendi v svetu tekstila so izdelava oblačil iz ekoloških in recikliranih materialov. Kako v vašem podjetju sledite tem smernicam?
Na trgu ne obstajajo več samo ekološki naravni materiali – najbolj znan in uporaben je ekološki bombaž, ki ga poleg svoje vsestranskosti in udobja odlikuje tudi to, da ne škoduje okolju in zdravju – temveč tudi bio razgradljive sintetične tkanine. Ker izdelujemo veliko športnih oblačil, ki morajo biti vodoodporne, zračne, odporne proti mečkanju in ponujati druge funkcionalnosti, ki jih naravni materiali nimajo, se sam v zadnjem času veliko ukvarjam tudi s tem, kdaj in kako lahko poleg recikliranega poliestra uporabimo samorazgradljive sintetične tkanine. Zaenkrat so takšni materiali še dragi, ampak ne bo več dolgo, ko bomo sintetične tkanine, ki se v nekaj letih same razgradijo v okolju, uporabljajli za večino oblačil.
Kakšen je proces dela pri razvoju celotne kolekcije oblačil, torej od oblikovne zasnove do končnega izdelka?
Naš proces je najbolj podoben pripravi večje marketinške kampanje. Sprva se srečamo z naročnikom, ki nam predstavi zgodbo o blagovni znamki, vizijo kolekcije in cilje, ki jih želi doseči. Na podlagi tega razvijemo idejno zasnovo kolekcije, ki jo predstavimo naročniku. Ko jo naročnik potrdi, se začne priprava tehnične zasnove kolekcije. V tem koraku razvijemo kroje, velikostna razmerja ali konfekcijske številke, nato določimo tkanine in barve. Pri slednjih lahko izbiramo med takšnimi, ki so že na trgu ali pa razvijemo svoje. Trenutna tehnologija nam ponuja toliko možnosti, da so omejitve ponavadi finančne in ne zmogljivostne. Sledi razvoj vzorca, po potrditvi vzorčnih kosov pa se začne končna produkcija izdelka oziroma kolekcije.
Kdo sestavlja vašo ekipo?
Naša ekipa je mlada, sestavljajo pa jo zanesenjaki, ki se jim ni težko nenehno izobraževati. V ekipi imamo vodje projektov, tekstilnega inženirja, modne in grafične oblikovalce, strokovnjake za marketing in stratega za razvoj blagovne znamke.
Počasi si utirate pot tudi do tujih naročnikov. Kakšna je vaša strategija, denimo za obdobje prihodnjih petih let?
Želimo postati oblikovni ponudnik in visokotehnološki proizvajalec oblačil po meri s poudarkom na izdelkih z dodano vrednostjo v svetu športnih in »lifestyle« oblačil. Prav zaradi tega vse več energije vlagamo v povezovanje na nemško govorečem trgu, kjer si počasi že utiramo pot. Med drugim delamo za svetovno znanega proizvajalca smučarskih in kolesarskih čelad ter očal, za nemško družbo Alpina.
Imate v poslovnem svetu vzornika? Modno blagovno znamko ali podjetje, ki vas navdihuje s svojo vizijo?
Čestitam lahko številnim slovenskim blagovnim znamkam, ki so uspele tudi v tujini. Moj navdih pa je Akrapovič. Občudujem visokotehnološke izdelke, v katerih že toliko let združujejo dizajn in zmogljivosti, ki presegajo navidezne meje mogočega. Izdelki blagovne znamke Akrapovič so prepojeni s strastjo do presežkov. Zdi se, da nikoli niso sledili zapisanim pravilom, ampak so raje pisali svoje.
Vir: http://www.etiketamagazin.com/centrifuga/intervju-prihodnost-je-v-izdelavi-oblacil-po-meri/
Komentarji
Objavite komentar