"Regija je definitivno vapila za ovakovim projektom." by fashion.hr


SVJETSKA MODA


Intervju: Aljoša Krošlin Grlj





Kakva je  trenutačna situacija na slovenskoj modnoj sceni?
Ukoliko isključimo nekoliko svjetlijih primjeraka, moram priznati kako slovenska modna scena zadnjih nekoliko godina pati od krize identiteta. Već  nekoliko godina neki su se od nas nadali kako će se odnekud pojaviti neki superheroj koji će slovensku industriju povezati s međunarodnom modnom scenom i tako nas spasiti od samouništenja. Međutim, i ta nada uskoro će izumrijeti. Većina ljudi ovih dana krivi recesiju, fenomen ''Made in China'' i velike padove na burzi. Osobno se ne slažim s takvim razmišljanjem. Mišljenje ljudi koji poznaju slovensku modnu scenu, kao i moje, jest da je ovo stanje prouzročeno nedostatkom vrhunskih modnih stručnjaka i menadžera koji su na ovim pozicijama.  Na ovim pozicijama trebali bi sjediti profesionalci, ljudi koji modu razumiju kao industriju koja je čisti biznis i koji su voljni biti u sinergiji s međunarodnim im pandanima. Nažalost, ljudi koji su na vodećim pozicijama većinom su na iste postavljeni od strane neke političke klike i kao takvi ne mogu polučiti željene rezultate i hitno potrebne promjene.  Ukoliko govorimo o slovenskim dizajnerima, mogu iskreno kazati kako unatoč činjenici da smo mala zemlja postoji velik broj kreativnih individualaca koji proizvode kvalitetan dizajn po prihvatljivoj cijeni i od toga uspijevaju preživjeti. Najveći  problem s kojim se susreću jest veličina slovenskog tržišta, na kojemu je gotovo nemoguće preživjeti samo od dizajna i prodaje istoga, dok probijanje na strana tržišta zahtijeva velike investicije. Zbog svega gore navedenoga, jako smo uzbuđeni i podržavamo širenje Fashion.hr-koncepta na Sloveniju, kao i regionalno djelovanje, ujedinjavanje svih dizajnera pod jednim krovom te  davanje mogućnosti da ih se prezentira širem auditoriju.
Postoji li u Sloveniji neko udruženje modnih dizajnera?
Na nacionalnome nivou imamo ''Slovensko udruženje dizajnera'' koje nažalost i nije pretjerano aktivno niti je u skladu s modernim vremenima. Najaktivnije društvo jest SOTO, koje je i zaslužno za priznavanje i prepoznavanje slovenskih dizajnera u cijelom svijetu. Postoji i nekoliko manjih, intimnijih udruga poput udruge Squat kojoj je osnovni cilj promocija mladih perspektivnih dizajnera.
Kako ste prepoznali Fashion.hr Industriju kao mjesto na kojemu će slovenski dizajneri prezentirati svoj rad?
Fashion.hr Industrija ujedinjuje dizajnere iz cijele regije, što je pozitivan korak u pravom smjeru. U prošlosti je bilo nekoliko sličnih pokušaja, doduše samo je Fashion.hr uspio u postavljanju poslovnog modela baziranog na međunarodnim standardima s potencijalom za rast i širenje. Posebice pozdravljamo inicijativu kojom se Fashion.hr orijentira na poslovni aspekt cijele priče, točnije ostvarivanje profita za sve sudionike sajma. Regija je definitivno vapila za ovakovim projektom, koji je uspostavio dobru bazu za budući rast modne industrije u ovom dijelu Europe.
Možete li nam navesti imena dizajnera koji će se ove sezone prezentirati na sajmu Fashion.hr Industrija?
Na sajam smo pozvali 15 priznatih slovenskih modnih dizajnera, poput Nataše Persuh, Farandule, Mateje Benedetti.
Što očekujete od Fashion.hr Industrije?
Vjerujem da su naša očekivanja realna. Želimo se pozicionirati kao važan čimbenik u ovoj izvrsnoj regionalnoj priči. Želimo sudjelovati u stvaranju i razvoju trendova, kako bismo ih promovirali na međunarodnoj sceni, a regionalni sajam mode definitivno je pravi kanal za tu vrstu promocije. 

A.P.


Komentarji